שרי הליכוד הגיעו לאוהל המחאה ואמרו 'לא למדינה פלסטינית'

אבי יעקב 1 Comment on שרי הליכוד הגיעו לאוהל המחאה ואמרו 'לא למדינה פלסטינית'
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השרים זאב אלקין ואופיר אקוניס הגיעו היום למאהל המחאה מול ביתו של ראש הממשלה בירושלים. גם סגן השר איוב קרא הביע את תמיכתו בשובתים ומסתמן כי עוד שרים וחברי כנסת יגיעו במהלך היום לראשי הרשויות ביהודה ושומרון הנמצאים במקום.

שר הקליטה זאב אלקין הסביר :"כולנו כממשלה אחראים וזה לא רק ראש הממשלה. אני פה חצוי כיוון שאני מצד אחד מייצג את הממשלה ומצד שני אתם מייצגים אותי. את התחושות ואת הבעיות שאתם מדברים עליהן זה לא פוליטיקה, זה הדבר האמיתי ואף אחד לא חושד בכם שאתם נגד הממשלה הזאת. אתם עבדתם קשה מאד כדי שממשלה זו תקום. ציבור המתיישבים הביא את הממשלה הזו. אנחנו שנינו באותו צד. בנוגע לביטחון, אני חושב שההחלטות האחרונות של הקבינט היוו התקדמות טובה ונכונה. חשוב שתדעו שאין הצעה אחת שכוחות הביטחון הציעו ולא התקבלה על ידי הקבינט.

לגבי ההיבט ההתיישבותי אני מודע היטב לקושי שאתם מציגים. מדובר על העתיד של מרקם ההתיישבות. אנחנו לא בתקופת הקפאה אבל אי קידום תכניות יכול לייצר הקפאה עתידית.

המגבלות של רוה"מ הן אמיתיות. יש פה סיטואציה מורכבת וצריך להגיע לנקודת איזון נכונה בין צרכי מרקם החיים של ההתיישבות ואני מבין שהמצב לא יכול להימשך, לבין המגבלות המדיניות שיש . הדבר הכי נכונה היא הידברות. אני שמח שהיתה פגישה אתמול. אני מבין שלא היתה התקדמות אבל זה תהליך שלוקח זמן. אני אמשיך להמליץ לרוה"מ שזה מה שנכון לעשות כי מבחינתי הנהגת ההתיישבות והתיישבות הם בשר מבשרינו, אנחנו מייצגים אתכם. הקושי שאתם מציגים הוא של כולנו ועלינו לפתור אותו. לכל השרים יש אחראיות קולקטיבית על המצב. אני אעשה כל מה שתלוי בי כדי לספק לכם תשובות".

השר אקוניס באוהל מתיישבי השומרון: "לאמץ את דוח אדמונד לוי. השר אופיר אקוניס הגיע לפני זמן קצר לאוהל מתישבי השומרון. בסיום הביקור אמר השר אקוניס: ״באתי לכאן לחזק את מתיישבי השומרון ואת הממשלה במאבקה בטרור הפלשתיני. אמרתי פעמים רבות בעבר ואומר גם כעת: בנייה בארצנו היא בזכות – ולא בחסד. הנסיון הבינ"ל לקשור בין הזכות הזאת לבין מאבק דיפלומטי כלשהוא, הוא פסול. אני מאמין שצריך לאמץ את דו״ח אדמונד לוי ולחדש את הבנייה, ובלי קשר להתגברות הטרור״.

עוד אמר השר אקוניס: ״בנושא המדינה הפלשתינית: עמדתי, השוללת את רעיון הקמתה, לא השתנתה.

סגן השר איוב קרא הדגיש: "אני מכבד, עושה ואעשה כל דבר למען ההתיישבות ונעלה את הנושא מול ראש הממשלה. נמצא את הדרך לאיזון. אנחנו מחויבים למצוא דרך לאיזון".

יוסי דגן ראש מועצת שומרון פנה לשרים ואמר: "אין לנו אופק בנושא ההתיישבותי והביטחוני ולכן אנחנו פונים אליכם".

דגן עוד ציין : "לא נוח לנו לשבת כאן מול ביתו של ראש הממשלה. כולנו חברי מרכז ליכוד. כולנו הצבענו ליכוד וכולנו עבדנו קשה ביום הבחירות. אבל אנחנו מרגישים כי אנחנו לא מקבלים מענה. הטענות שלנו הן לא רק לליכוד, הן גם לבית היהודי וגם לכל השרים בממשלה. אף על פי שלא נוח לנו לשבת מול ביתו של ראש הממשלה, אנחנו ממשיכים במאבק ומצפים לתשובות".

ראש שמועצת בנימין אבי רואה: "זאת שעת כושר לראש הממשלה לגלות מנהיגות. בוודאי בדברים הבסיסיים כמו מרקם החיים של אזרחי מדינת ישראל". אבי רואה הדגיש את סוגיית הקפאת התכנון ואמר: "מדובר בגזרות שלא מקיימים אותן עם שום מגזר אחר. אנחנו מודעים ללחץ, אך בסופו של דבר תפקידו של ראש הממשלה לדאוג לצרכים של אזרחי מדינת ישראל ואנחנו מרגישים כי לא דואגים מספיק. עם גזרות בתחום של חינוך, בנייה ותחומי החיים של התושבים שלנו אנחנו לא מוכנים להתפשר".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לא לסמוך על השרים וראש הממשלה הכל דיבורים אם לא תעשו אף אחד לא יעשה